Krásná díky jídlu

Ať chceme nebo ne naše tělo i pleť navenek ukazuje náš životní styl. Životní styl není jen doba po kterou spíme, odpočíváme sportuje, ale také naše strava. Pomožte své pleti díky tomu, co sníte.

Naše pleť ze všeho nejvíce potřebuje vitamíny, minerály a esenciální mastné kyseliny. A proč si je dopřávat v tabletách a jiné chemii, když k nim můžeme nalézt přírodnější a zdravější cestu? Dokonce nemusíme konzumovat pouze zeleninu a ovoce, spousta vitamínů a esenciálních mastných kyselin se nachází také v semínkách nebo rybím mase. Čemu bychom se však měli vyhýbat obloukem, jsou přepálené a smažené věci, které na vaši pleti zanechají dost velké následky, zvláště budou-li konzumovány ve větším množství. Takže pokud chceme mít zdravě vypadající a rozzářenou pleť měli bychom se vyhýbat fast foodům obloukem.

Pokud patříte k těm, které nemají příliš poklidnou noc a ráno se budíte s oteklýma očima nebo  vaše kruhy pod očima prozrazují nekvalitu či množství vašeho spánku, pak byste do svého jídelníčku měla zařadit více citrusových plodů. Záleží už na vás, zda sáhnete po pomerančích, grepech, limetkách nebo mandarinkách. Na oteklé oči a kruhy pod očima můžete kromě citrusů konzumovat i hroznové víno, které pomáhá také tím, že odplavuje zadrženou vodu a o to víc redukuje otoky. Navíc vám hroznové víno dodá rychlou energii. Z dalších potravin, které pomáhají v boji proti kruhům pod očima patří luštěniny a rybí maso, které jsou známy vysokým obsahem železa.

Rybí maso vám také pomůže v boji proti suché pokožce. Nemusíte si tak kupovat spoustu drahých krémů, které vaši pokožku hydratují, stačí obohatit váš jídelníček o omega3 mastné kyseliny, ale ve zdravé míře. Nadměrná konzumace by pak měla spíše škodlivý efekt. K omega3 kyselinám byste měli přidávat i vitamín C a E, které brání organismus svými antioxidačními účinky. A jaké potraviny jsou nejvhodnější, aby vaše pleť nebyla suchá? Nejlepšími doplňky stravy jsou ořechy, ale ty by se neměly kvůli své vysoké kalorické hodnotě přehánět. Abychom neměli s krásnou pletí i několik kilogramů navíc. Mezi další potraviny pomáhající se suchou pokožkou lze zařadit makrelu, lososa, olivový olej či brokolici.

S vráskami zatočíte, když do svého jídelníčku přidáte rajčata, takže nebraňte se rajčatové šťávě, rajčatovým polévkám či omáčkám. Pomohou vám s udržením mladistvého vzhledu.

A jak by měl vypadat správný jídelníček, aby naše pleť zářila? Rozhodně by měl být velmi pestrý a v žádném případě jednostranný. Více bychom do něj měli zařazovat ovoce a zeleninu i se slupkami, kde se skrývá spousta důležitých látek. Dále bychom měli aspoň dvakrát týdně konzumovat mořské ryby, které jsou bohaté na esenciální mastné kyseliny. A tím nejdůležitějším je dostatek tekutin. Vyhýbat bychom se měli smaženým a těžkým jídlům a s mírou přijímat kávu nebo černý čaj, které naše tělo velmi odvodňují.

Mohlo by Vás zajímat

Scroll to Top